Thursday, September 2, 2010

Majlis Perpisahan

Bersempena majlis perpisahan yang telah dilaksanakan pada 2 Ogos 2010 maka tamatlah sudah perkhidmatan saya di Kolej Sultan Abdul Hamid. Kini saya mula bertugas di Sekolah Kebangsaan Taman Rakyat. Saya tidak menjangka sama sekali yang saya akan ditukar setelah dinaikkan pangkat. Sekali sekala terasa sayu di hati nak tinggalkan warga ksah. Kata orang kita hanya merancang tapi yang menentukan ialah Yang Maha Berkuasa.

Sebenarnya ada banyak hikmah yang tersirat disebalik pertukaran ini. Inilah ujian Allah pada saya. Saya berdoa agar Allah SWT sentiasa memberi petunjuk mudah- mudahan saya dapat melaksanakan tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan dengan sempurna

Saya mengambil kesempatan ini untuk mngucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada seluruh warga ksah yang telah memberi kerjasama sepanjang perkhidmatan saya dan tidak lupa juga kepada pelajar-pelajar dan pihak pengurusan yang sudi memberi cendera hati sebagai tanda ingatan.

Semoga kita termasuk dalam kalangan orang diredai Allah setiap masa.

2 comments:

  1. Assalamualaikum Tuan Guru,
    Allah maha mengetahui.
    Saya nampak pertukaran tuan sebagai rahmat & BUKAN ujian. Saya rasai apa yang tuan rasai apabila saya ditukarkan ke KSAH dulu dr SMKSMAB. Ternyata ada rahmat besar. Sesungguhnya, Allah tahu apa yg hambaNya tak tahu. Pertukaran ini adalah atas sifat "maha pengasih & maha penyayang."
    Allahuakbar3x - apapun terima kasih kerana telah diberi kesempatan oleh Allah untuk mengenali & bekerjasama dengan tuan.
    Selamat beraidilfitri & maaf zahir barin.

    ReplyDelete
  2. Bersamalah kita menyebarkan syiar Islam walau di mana kita berada..

    ReplyDelete